نوشته شده توسط : محیا یوسفی

در کیفیت پنجره upvc انواع متریال‌های با کیفیت و بی‌کیفیت و همین طور انواع کیفیت‌های ساخت‌، جنس یراق‌آلات، لمینت و جنس شیشه دوجداره می‌تواند مؤثر باشد. از این رو پنجره upvc نیز مانند بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر خوب و بد دارد. اما بهترین پنجره upvc کدام است؟ چه پنجره‌ای را می‌‌توان خوب و دیگر پنجره‌ها را می‌توان پنجره بد دانست.

بهترین پنجره upvc

در این مقاله ما فارغ از جنسی که به مشتری ارائه می‌دهیم، می‌خواهیم به ویژگی‌های پنجره upvc بپردازیم. ساخت پنجره upvc از المان‌های متعددی تشکیل شده است و فقط کافی است سازنده پنجره شما در ساخت پنجره از موارد غیر استاندارد استفاده کند. به سادگی جنسی خوش ظاهر، حتی با قیمتی بالا به شما بفروشند و این درحالی است که پنجره upvc شما فقط شکل پنجره upvc است.
ما در مقاله‌های قبلی از استاندارهای پنجره upvc و استاندارد پروفیل پنجره upvc صحبت کردیم و آنها را به صورت کامل شرح دادیم. اما پر واضح است که شما به عنوان خریدار بهترین پنجره upvc را نمی‌توانید با اجرای تست‌های آزمایشگاهی استاندارد خریداری کنید. پس باید به سند یا کاغذی که سازنده به شما ارائه می‌دهد اکتفا کنید. همه ما می‌دانیم که این دسته از اسناد و مدارک را می‌شود به راحتی خریداری کرد. پس راه‌کار ما چیست تا بتوانیم بهترین پنجره upvc را انتخاب کنیم.

آن کس که تخفیف کلان می‌دهد به دشمنی شما برخاسته است

همه ما وقتی که چیزی را می‌خواهیم بخریم اول از همه می‌پرسیم”چقدر به ما تخفیف می‌دهید” بله تخفیف در بسیاری از فروشگاه‌ها وجود دارد اما مقدار آن باید عقلانی باشد. به این معنی که وقتی محصولی که شما می‌خواهید انتخاب کنید از المان‌های گوناگونی ساخته شده است، بی‌گفتگو با یک تخفیف بسیار بالا خللی در کیفیت آن وارد می‌شود.
بله سازنده‌ای که بعد از چانه زنی‌های بی‌پایان شما، 20 تا 50% از فاکتور شما کم می‌کند نیاز دارد که قرارداد را با شما امضا کند و بی‌شک از کیفیت متریال‌های پنجره شما می‌کاهد، تا کار برای او صرف داشته باشد.
برای مثال ما هنگام نصب پنجره پی وی سی نیاز داریم که با مواد آب بندی کننده، فاصله جدار دیوار و کلاف پنجره را بپوشانیم. اما در بسیاری از موارد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از این مواد کم می‌گذارند. این مواد نسبتا گران قیمت‌اند و به خصوص که در قیمت دهی‌های اولیه چندان حساب نمی‌شوند عملا بعد از اتمام کار معلوم می‌شود چقدر مواد آب‌بندی مصرف شده است. از این رو شرکت‌های معتبری مانند ایران upvc در فاکتور اولیه خود برای آن که بهترین پنجره upvc را به مشتری ارائه دهند، هزینه نصب را بیش از دیگر رقبا حساب می‌کنند.
به یاد داشته باشید که جنس خوب باید با کار خوب همراه شود تا بهترین انتخاب برای شما پدید آید. در بسیاری از موارد مارک‌های گوناگون پروفیل‌های upvc با نصب‌های بسیار بدی همراه می‌شوند. دلیل این اتفاق هم ساده است. شرکتی که برای محصولی خود بیش از دیگران تبلیغ می‌کند و مدعی است که تمام پروفیل‌های او وارداتی است، برای آن که قیمت خود را رقابتی نگه دارد، مجبور است از هزینه‌های نصب کم کند و همین هم سبب می‌شود، از کارگران نصاب بی‌تجربه یا کم تجربه و غیر مسلط به جنس استفاده کنند، تا هزینه‌ها کمتر شود.

بهترین پنجره upvc با بهترین یراق‌آلات همراه است

استفاده از یراق‌آلات استاندارد یکی از مهم‌ترین‌بخش‌هایی است که کیفیت در و پنجره upvc شما را می‌سازد. برای مثال پنجره کشوییupvc را با پنجره کشویی با لولای فولکس واگنی مقایسه کنید. این دسته از پنجره‌ها در هنگام باز و بسته شدن ابتدا به جلو هل داده می‌شوند و بعد به صورت کشویی به راست یا چپ حرکت می‌کنند. همین حرکت جلو عقب سبب می‌شود، میزان وکیوم شدن پنجره به اوج خود برسد. چون شما هم چفت شدن یک پنجره با لولای چپ یا راست باز شونده معمول را دارید و هم باز بست خاص پنجره کشویی را، که فضایی بسیار کم را اشغال می‌کند.
حال اگر یراق فولکس واگنی شما جنس بی‌کیفیت با آلیاژ و فنر بندی و مکانیسم ناقص باشد، شک نکنید گران‌ترین پنجره upvc که شما سفارش داده‌اید به به‌دردنخورترین آنها بدل می‌شود.
ایران یو پی وی سی 25 سال ضمانت برای محصولات خود در نظر گرفته است و از این رو می‌تواند کیفیت محصولاتش را با اطمینان بالایی تضمین کند. امیدواریم با اطلاعات این مقاله بهترین انتخاب را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

در مقالات قبلی وبسایت ایران upvc خوانید که هر نمایی که برای ساختمان خود انتخاب می‌کنید چندان مناسب استفاده از در و پنجره upvc نیست و گاهی اصلا نمی‌شود در و پنجره upvc را در نمایی خاص به کار برد. در این مقاله می‌خواهیم چگونگی کار کردن در و پنجره upvc را در نماها آجری با هم بررسی کنیم.
شاید هیچ سبک معماری و بنایی به اندازه سبک نماهای آجری در ایران خاطره ساز و دوست داشتنی نبوده و نیست. شما با انتخاب انواع نمای آجری حس خاصی از دنیای قدیم را به دنیای معماری مدرن پرتاب می‌کنید. البته فرق دنیای حاضر با دنیای قدیم در این بود که نمای آجری که در ساختمان های 50 تا 70 سال پیش به کار گرفته می‌شد بخش دیوار‌های بیرونی ساختمان بود و کلا ساختمان با آجر‌هایی سرخ رنگ که به آن آجر بهمنی هم می‌گفتند، ساخته می‌شد. بندکشی‌ها این آجر‌ها بسیار ظریف انجام می‌گرفت و نمایی پایدار بدون افت رنگ و در عین حال کاربردی برای ساختمان به وجود می‌آمد. اما مشکل اساسی وزن آجر‌های سرخ ابلق بود که کم نبودند و وزن بنا خواه ناخواه با استفاده‌ از این موارد اندکی بالا می‌رفت. همین شد که بعد از مدتی این آجر‌ها از معماری حذف شد و جای خود را به نمای سنگ تراورتن داد.

نمای آجری و در و پنجره upvc

جالب آنجاست که وزن نما‌های سنگی روی دیوار‌های خارجی در مجموع بیشتر از ساخت دیوار خارجی با آجر‌های بهمنی بود. یکی دیگر از دلایل حذف آجر‌های سرخ‌فام از معماری ما کم شدن خاک سرخ ساختن این آجرها و کم شدن بنا‌هایی بود که خشت چینی را به صورت تراز‌های کامل و بی موج بلد باشند. به عبارتی تمیز درآوردن این دسته از دیوار‌ها کار مشکلی شد که سرعت ساخت را عقب می‌انداخت.
در این خانه‌ها از پنجره‌های چوبی استفاده می‌شد و ما در مقاله ای درباره تعویض در و پنجره چوبی با در و پنجره upvc صحبت کردیم. اما الان دیگر از این دسته از نما‌ها آجری استفاده نمی‌شود. یعنی دیوار‌های خارجی بنا را دیگر با آجر‌های سرخ یا آجر‌های بهمنی‌ نمی‌سازند و اساسا صحبت ما درباره کارگذاشتن و ساخت بنایی با ترکیب آجر‌های بهمنی و در و پنجره upvc چندان موضوعیت ندارد. اما ساخت بنا با ترکیب آجر‌های سرخ فام و در و پنجره upvc چیزی است که اکنون کاملا رواج دارد چگونه آن را در ادامه این مقاله می‌خوانید.

هماهنگ کردن نمای آجری سرخ با در و پنجره upvc

در دهه اخیر نمای آجر سرخ به تقلید از نما‌های آجر بهمنی قدیمی رواج یافت.‌ این که این نما چقدر اصالت دارد و یا اساسا زیبا هست یا نه بحثی است که باید در جای دیگر و مقاله‌ای دیگر درباره آن صحبت کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم روش‌های هماهنگ کردن این دسته از نما‌ها را با در و پنجره پی وی سی بررسی‌ کنیم.
از آنجایی که این آجر‌های نما دقیقا مانند سنگ روی بنا قرار می‌گیرند و فاصله‌ای معنی دارد با دیوار‌های خارجی دارند شاخ پنجره‌های upvc به راحتی در دیوار کار گذاشته می‌شود و با فوم‌های آب بندی یا حتی مصالحی مانند سیمان و گچ می‌توان آن را در دیوار خارجی محکم کرده و درزگیری کرد.
حال به قسمت نما می‌رسیم. رنگ معمول در و پنجره upvc سفید صدفی است. گاهی روی این پروفیل‌ها برچسب‌هایی وجود دارد که قاعدتا باید بعد از کار گذاشتن پنجره و یا بعد از اتمام عملیات ساختمانی، کنده شوند. اگر چه دیده شده است که تا سال‌ها بعد از نصب در و پنجره upvc باز هم این برچسب‌ها روی پنجره باقی گذاشته می‌شود و زشت‌ترین شکل ممکن را روی نمای ساختمان باقی می‌گذارد.

با لمینت‌های رنگی بیشتر آشنا شوید.

از باقی گذاشتن برچسب‌های پروفیل روی در و پنجره ها که بگذریم به هماهنگ کردن رنگ در و پنجره upvc با نمای آجر سرخ می‌رسیم. این کار با انواع لمینت پروفیل upvc انجام می‌پذیرد. این دسته از لمینت‌ها یا به صورت برچسب‌های حرارتی روی بدنه خارجی پروفیل نصب می‌شود و گاهی هم به صورت روکش‌های جداگانه روی پنجره نصب می‌شوند.
برای هماهنگی لمینت در و پنجره upvc با نما و البته مغز پروفیل، باید از پروفیل‌هایی با رنگی نزدیک به آجری و قهوه‌ای استفاده شود.
لمینت شما اگر به صورت چسب حرارتی باشد، باید با اوج ظرافت و تمیز‌کاری نصب شود. انعطاف این دسته از لمینت‌ها به حدی است که روی پر زاویه‌ترین سطوح درب و پنجره نصب می‌شود.
یک توصیه مهم: برای این که به نزدیک‌ترین و بهترین هماهنگی بین رنگ آجر و نما و رنگ لمینت خود برسید، حتما نمونه‌ای از آجر را در حین کار نما برای ما بیاورید. حتما نصب پنجره‌ها را بعد از پروسه نما بگذارید. رنگ آجر نمونه را با یک درجه روشنی برای در و پنجره انتخاب کنید. دلیل این انتخاب‌هم این است که، آجر‌های نما به واسطه جذب خاک و سیمانی که در هنگام کار روی آن‌ها می‌نشیند اندکی روشن‌تر از رنگ قبل از کار خود می‌شوند.
اساسا تمام توصیه‌های این مقاله برای آن دسته از ساختمان‌هایی است که در حال ساخت‌اند و چندان برای ساختمان‌های در پروسه بازسازی کاربرد ندارد. در مقاله‌ای دیگر به این گونه از ساختمان‌ها هم می‌پردازیم فقط کافی است مقاله‌های دیگر سایت ایران upvc را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

در زمانی بیشتر آپارتمان‌هایی که در ایران ساخته می‌شد از نمای تمام شیشه‌ای ساخته می‌شدند. اما این نما‌ها چندان با جغرافیا و آب و هوای ایران سازگار نبود و الان دیگر کمتر آپارتمانی را می‌یابید که با استفاده از نمای شیشه‌ای ساخته شود.
اما دلیل اصلی از دور خارج شدن این دسته از نماها مشکل آنها با پنجره‌ یو پی وی سی بود. این که نمای خانه یا آپارتمانی که می‌خواهیم بسازیم چه باشد موضوع مهمی است. اما بیش از آن که نمای خانه در زیبای بصری آن نقش داشته باشد، باید نقش ویژه‌ای در بهبود کیفیت سکونت در ساختمان ایفا کند. رواج استفاده از پنجره یو پی وی سی عملا کیفیت استفاده از انواع المان‌های نمایی را در معماری روتین آپارتمان‌های ایرانی را عوض کرد.
نماهای تمام شیشه‌ای گاهی با انواع پنجره‌ یو پی وی سی سازگارند و گاه کاملا در نصب و اجرای آن مخل‌اند. در این این مقاله انواع نمای شیشه کامپوزیت را از منظر سازگاری با پنجره‌های یو پی وی سی بررسی می‌کنیم.

پنجره یو پی وی سی در نمای شیشه‌ای

انواع مناسب و نامناسب استفاده از نمای شیشه‌ای

نمای شیشه‌ای از ترکیب شیشه و صفحات کامپوزیتی به وجود می‌آید. رنگ بسیار متنوع و البته زیبایی شیشه‌های رنگی همراه با رفلکس آنها می‌تواند برای هر بیننده‌ای، ساختمان را جذاب کند. اما در ایران این نما‌های شیشه‌ای به دو صورت کار می‌شوند. در برخی از آپارتمان‌ها با حذف دیوار‌های خارجی نمای شیشه‌ و کامپوزیت جایگزین دیوار‌های بیرونی می‌شود. اما در نوع دیگری از نمای شیشه و کامپوزیت این نما جایگزین دیوارهای خارجی نمی‌شود بلکه به عنوان جداری ثانویه در بیرون ساختمان قرار می‌گیرد.
فرق این دو نما در ظاهر چندان نیست اما در باطن کار است که می‌توان یکی را استاندارد پذیر و دیگری را بسیار نامناسب در قبول استانداردهای حال حاضر صنعت ساختمان دانست. البته حالت اول که در آن دیوار خارج حذف می‌شود در پاره‌ای موارد از دیوار‌های بسیار سطحی و نازک برای جدا سازی‌های استفاده می‌کند اما در بیشتر مواقع برای به دست آوردن نماهای باز یا پانوراما عملا از دیوار خارجی در این نما استفاده نمی‌شود.

سازگارترین نمای ساختمان با پنجره یو پی وی سی

اما سازگاری پنجره یو پی وی سی با این نما ها چگونه است. در حالتی که نمای شیشه کامپوزیت به صورت یک پوسته خارجی روی ساختمان قرار می‌گیرد. دیوار‌های کامل خارجی دارید. این دیوار‌ها انواع پنجره‌های معمول‌ در خود جای می‌دهد که البته با نصب پنجره ‌‌یو پی وی سی یکی از بهترین انتخاب‌های خود را انجام داده‌اید. نمای خارجی شما چون از شیشه و کامپوزیت ساخته شده است، خود در برابر آفتاب و باد و باران سدی مناسب است. از این پنجره‌های شیشه‌ای که اغلب با قاب آلومینیومی ساخته می‌شوند که بگذریم به پنجره یو پی وی سی می‌رسیم. سدی کامل و بسیار قوی دربرابر سرما، گرما و سر و صدا.
شما در این حالت عملا از دو سد حفاظتی در برابر عوامل محیطی استفاده می‌کنید. البته نما‌های شیشه‌ای چندان پنجره‌های نفوذ ناپذیری در برابر عوامل محیطی نیستند اما باز وجودشان می‌تواند مفید باشد.
اما نکته بسیار مهم در ساخت این دسته از نما‌های شیشه‌ای ساختمان آن است که پنجره یو پی وی سی در آنها به راحتی هرچه تمام جای می‌گیرد. در بسیاری از ساختمان‌ها این نیاز را داریم که پنجره یو پی وی سی را با نمای خارجی هماهنگ کنیم که خود می‌تواند هزینه زا باشد. اما در این دسته از نما به خاطر نمای شیشه کامپوزیت جداگانه که در برابر پنجره ها قرار می‌گیرد شما دیگر مشکل دیده شدن پنجره‌ها از بیرون را ندارید.

ناسازگارترین نمای ساختمانی با پنجره دو جداره یو پی وی سی

اما در میان انواع نما‌های شیشه‌ای آن دسته که نمای شیشه و کامپوزیت جایگزین دیوار‌های بیرونی می‌شود و پنجره‌های ساختمان عملا عضوی از نماست ما با بدترین گزینه برای کار کردن پنجره‌های یو پی وی سی رو به رو هستیم.
پنجره شما برای آن که کاملا عایق حرارتی ساختمان شود باید روی چارچوبی نسبتا ضخیمی از دیوار یا قاب پنجره قدیمی شما سوار شود. اما این دسته از نماها عملا هیچ چارچوبی برای جای دادن پنجره یو پی وی سی ندارند. تقریبا این دسته از ساختمان‌ها
توانایی نصب پنجره‌های یو پی وی سی را ندارند. اگر هم پنجره ای از این دست برای آنها نصب شود عملا پنجره یو پی وی سی چندان با کیفیتی نیست.
نکته آخری که برای این دسته از نماها باید بگوییم این است که، این دسته از نما در به دست آوردن سند پایان کار شهرداری بسیار با مشکل روبه رو می‌شوند. در بسیاری از موارد مقاطع کار ساخت، نمای شیشه‌ای جایگزین دیوار‌های خارجی را به این دلیل به شما پیشنهاد می‌کند تا خرج ساخت پایین بیاید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از پنجره‌های دوجداره به خصوص جنس یو پی وی سی از واجبات دریافت سند پایان کار است. پس اگر در هنگام ساخت مقاطع کار به این سمت و سو حرکت کرد که نمای شیشه‌ کامپوزیت را جایگزین دیوار‌های خارجی کند حتما جلو آن را بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

در خانه‌های قدیمی بیشتر پنجره‌ها و درها را از چوب می‌ساختند. این کار تا حدود 50 سال پیش رواج داشت.
در این مقاله از سایت ایران یو پی وی سی، ما به دنبال آن هستیم که مراحل جایگزینی پنجره چوبی را با پنجره upvc برای شما بیان کنیم. در پایان این مقاله شما به بیشتر جوانب این کار مسلط می‌شوید و به راحتی می‌توانید برای حفظ یا تعویض پنجره‌های چوبیتان با پنجره upvc تصمیم بگیرید.
این واقعیتی است که در خانه‌ای که با پنجره‌های چوبی ساخته شده باشد یک خانه بسیار قدیمی است. حتی امکان دارد خانه شما ارزش باستانی داشته باشد که در این حالت باید کاملا وارد موضوع مرمت بناهای تاریخی شوید.
اما از این دسته خانه‌های با ارزش تاریخی که بگذریم، باید به خانه‌هایی برسیم که عملا قدیمی ساز هستند و بین 50 تا 70 سال سن دارند. در این دسته از خانه‌ها هم از درب و پنجره چوبی استفاده شده است. این دسته از خانه نیازمند استفاده از درب و پنجره upvc هستند. اما این دسته از خانه‌ها چرا پنجره upvc نیاز دارند.

پنجره upvc جایگزین پنجره‌های چوبی

دلایل ضرورت تعویض درب و پنجره چوبی با درب و پنجره upvc

چوب یک ماده زیست تخریب پذیر است. کپک می‌زند، می‌پوسد و می‌شکند. همین طور موریانه یکی از موجوداتی است که قاتل پنجره‌های چوبی است. موجودی که به راحتی تمام پنجره‌های شما را می‌خورد و وقتی در پنجره‌های شما، که از جنس چوب ساخته شده‌اند لانه گزینه کند، به سراغ تمام چیز‌های سلولزی خانه مانند لباس‌ها و فرش‌ها و دیگر وسایل ‌هم می‌آید.
اگر تا به حال به این فکر می‌کردید که پنجره‌های شما چیز‌های قدیمی است که مانند دیگر اجرای خانه باید آن را نگه دارید، باید بگویم سخت در اشتباهید. پنجره‌ خانه شما به راحتی قابل تعویض با پنجره‌ upvc است.
استفاده از یک پنجره upvc به راحتی روی پنجره شما کار می‌شود. این در حال است که حتی اگر پنجره‌های شما را موریانه خورده باشد باز هم می‌توانید به راحتی هرچه تمام از پنجره های upvc استفاده کنید. پنجره upvc یکی از بهترین متریال‌ها برای جایگزین کردن پنجره چوبی است.
اما چگونه می‌توان پنجره چوبی را با پنجره پی وی سی جایگزین کرد.

نحوه تعویض پنجره چوبی با پنجره upvc

شما ابتدا باید اندازه‌ها و ابعاد دقیق پنجره خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. پیش فاکتوری پنجره upvc برای شما صادر می‌شود و شما با قیمت و زمان کار آشنا می‌شوید. پس از این مرحله و موافقت شما با قیمت پیشنهادی، کارشناس نصب ایران یو پی وی سی برای بازدید پنجره خانه شما مراجعه می‌کند. اندازه‌گیری کارشناسان ما و نیاز‌های عنوان شده از سوی آنها است که ملاک احتساب قیمت پنجره upvc است. سختی کار و همین طور افت ساختمان و حتی خطر‌های احتمالی موضوعاتی است که در نگاه کارشناس ایران یو پی وی سی دیده می‌شود. این نگاه کارشناسی به شما می‌گوید که کار شما تا چه حد دشوار است و برای نصب پنجره‌های جدید تا چه حد باید تخریب به وجود آید. این موارد را به هیچ عنوان از کارشناسان ما مخفی نکنید. این واقعیتی است که پنجره‌هایی که موریانه به آنها حمله کرده است باید کاملا از ناحیه شاخ پنجره از دیوار خارج شوند. در این حالت اندکی تخریب بیشتر از مواردی است که بدون تخریب ما به نصب پنجره می‌پردازیم. اما بهترین پنجره upvc که از این راه گذر در خانه شما جا خوش می‌کند در بالاترین کیفیت نصب به سر می‌برد. از این رو به هیچ عنوان در این بخش از کار مضایقه نکنید.
گاهی با استفاده از انواع دریل‌ها می‌توان ناحیه شاخ پنجره قدیمی را در دیوار تراشید و چوب پنجره‌های چوبی را از دیوار تخلیه کرد. این روش در زمانی صورت می‌گیرد که چوب موریانه خورده نیست اما شکستگی و پوسیدگی‌هایی با منشأ دیگر در آن رسوخ کرده است.
اما همه روش‌های تخریبی برای زمانی است که پنجره شما دچار آسیب‌های جدی است، حال آن که در 70% موارد کلاف پنجره‌های چوبی هم مانند پنجره‌های فلزی توان و تاب تحمل قرار گرفتن پنجره‌های upvc را دارند و به راحتی می‌توان با بریدن قسمت‌های باز شود و جدا کردن شیشه‌ها و آزاد کردن کلاف پنجره upvc را روی کلاف های چوبی کار کرد.
بیشترین توصیه ما به مالکان خانه‌های قدیم در زمان نصب پنجره یو پی وی سی این است که اگر خانه دچار افت سقف و دیوار‌ها شده بود ابتدا یک کلاف فولادی برای تحمل وزن سقف کار کنند این گونه مقاوم سازی بسیار عمده‌ای هم برای خانه شما انجام می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

قیمت درب یو پی وی سی همیشه یکی از اصلی‌ترین دلایلی بوده است که ما بین خرید این دسته از درب‌ها و در‌ب‌های چوبی یا HDF مردد می‌شویم. اما کارایی و توانمندی‌های درب یو پی وی سی است که آن را می‌تواند از تمام اجناسی که برای ساخت انواع در ساختمان به کار گرفته می‌شود پیش اندازد و عاملی شود که شما بیشتر درب‌های ساختمان خود را از جنس یو پی وی سی انتخاب کنید.

قیمت درب یو پی وی سی

قیمت درب یو پی وی سی آیا ارزش خرید برای آن باقی می‌گذارد؟

قیمت درب یو پی وی سی نسبت به برخی درب های HDF گرانتر است. اما در انتخاب خود باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید. قیمت درب های HDF بدون دستگیره و قفل محاسبه می‌شود یعنی شما ابتدا مبلغی برای خرید درب HDF می‌پردازید و بعد باید دوباره به بازار بروید و قفل و دستگیره و حتی لولا برای آن ها انتخاب کنید. این در حالی است که به این خرج‌های سرباری هزینه نقاشی هم بعضا اضافه می‌شود.

اما در ایران یو پی وی سی این موضوع به گونه‌ای دیگر است. قیمت درب یو پی وی سی با قفل و کلید و لولا محاسبه شده است و وقتی شما به صفحه درب یو پی وی سی مراجعه می‌کنید. قیمت این نوع از درب‌ها قابل مشاهده است و تنها هزینه نصب و حمل روی آن حساب می‌شود.
در خرید دیگر درب‌های هم این دو هزینه سربار وجود دارد، اما ما در سایت ایران یو پی وی سی این دو هزینه را هم به شما می‌گوییم و البته وقتی پیش فاکتوری برای هزینه نهایی این درب یو پی وی سی به شما ارائه می‌شود، این دو هزینه سربار نیز در آن درج می‌گردد. اساسا از آن جا که قیمت درب یو پی وی سی بر اساس ابعاد آن و متراژ متریالی که در آن به کار گرفته می‌شود محاسبه می‌شود بسیار مهم است که اندازه‌های دقیقی از جایی که می‌‌خواهید درب یو پی وی سی در آن کار شود را به واحد فروش ما اعلام کنید. این کار را با یک متر خیاطی در خانه هم می‌توان انجام داد.

مزیت‌های درب یو پی وی سی به دیگر رقیبانش

پروفیل‌های یو پی وی سی کاملا ضد آب هستند. این ادعایی است که در‌های با روکش ABS هم مدعی آن‌اند. این در‌ها همان درب‌های HDF یا حتی نئوپان هستند که یک روکش نسبتا ضخیم از جنس پلاستیک روی آنها کشیده می‌شود. گاهی این پوشش خود رنگ است و شما با استفاده از رنگ آن می‌توانید به رنگ دلخواه خود برسید اما در بسیاری از موارد باید این در‌ها را رنگ کنید. استفاده از انواع در‌های ABS برای حمام و دستشویی ها و حتی اتفاق‌ها توصیه می‌شود. اما کافی است ترکی در این روکش این در‌ها به وجود بیاید در به سرعت دچار بادکردگی و ترک‌های عمیق می‌شود.
این به خاطر چوبی است که در درون این درها به کار رفته است. این درها به هیچ عنوان تماما ضد آب نیستند و به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان یک درب ضد آب کامل روی آن‌ها حساب کرد. درب ضد آب آن است که هیچ نوع متریال چوبی در آن به کار نرفته باشد.
درب یو پی وی سی کاملا این مزیت را در خود دارد. تمام اجرای بدنه آن از پروفیل‌های صد در صد مقاوم در برای شستشو با آب و رطوبت بسیار زیاد محیط ساخته شده است. این متریال به نوعی است که تمام درب‌های استخر‌ها را با آن می‌سازند. قیمت درب یو پی وی سی عملا اندکی بیش از انواع چوبی یا HDF است ولی فقط حساب کنید که درب حمام یا هر یک از اتاق ها را بتوانید با آب جاری بشویید و به اوج پاکیزگی برسانید.
از سویی دیگر این متریال کاملا عایق صدا است و بهترین گزینه برای مکان‌هایی است که نیاز به سکوت محض دارند. حال وقت آن است که فقط رنگ و طرح دلخواه خود را در نظر آورید و یک متر در دست بگیرید و ابعاد در‌های خود را به دقت به دست آورید. ایران یو پی وی سی با یک کلیک در خدمت شماست تا زیباترین درب‌ها را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

هر چیزی را که ما روزی نصب می‌کنیم و از آن استفاده می‌‌کنیم روزی هم خراب می‌شود. این قانون طبیعت است. اما تعمیر پذیر بودن جنسی که شما می‌خرید به شدت مهم است. سوال اینجاست تعمیر درب و پنجره upvc تا چه حد امکان پذیر است.
به این سوال باید بعد از این نکته جواب داد که تعمیر درب و پنجره upvc کی لازم می‌شود. این دو سوال و بیشتر از اینها را در این مقاله وبلاگ ایران یو پی وی سی جواب می‌دهیم.
از نظر اصولی درب و پنجره upvc و البته آهنی اجناسی هستند که از دوام و قدرت بسیار بالایی برخوردارند. پنجره‌های upvc در برابر آتش مقاومند و گرما و سرما و عوامل بازی و اسیدی مانند باران‌های اسید و حتی شستشو با موارد قلیایی و اسیدی ملایم آنها را تخریب نمی‌کند. پوسیدگی هم چندان در آنها راه ندارد چون اساسا مواد زیست تخریب پذیری نیستند که طبیعت بتواند آنها را تجزیه کند. اولین و اساسی‌ترین مزیت درب و پنجره upvc به دیگر مواد هم همین است. شما هرچقدر هم که درب و پنجره فلزی خود را خوب رنگ کنید و در زیر لایه های ضخیمی از بتونه نقاشی بپوشانید، باز هم تماس باران با این پنجره‌ها موجب پوسیدگی آنها می‌شود. عمر و کیفیت پنجره‌های فلزی آنچنان است که اگر روزی بخواهید دست به بازسازی خانه‌خود بزنید اولین جایی که به تعویض آن می‌پردازند، درب و پنجره‌های فلزی هستند.

تعمیر درب و پنجره upvc

اما درب و پنجره upvc هم در برابر برخی عوامل آسیب پذیرند. یکی از این عوامل ضربه‌های شدید است. ضربه‌های شدید باعث شکستگی، ترک و گاهی تاب برداشتن کلاف‌های پنجره می‌شوند. خبر خوب این است که در دو حالت اول یعنی ترک و یا شکستگی‌های موضعی کیفیت کار درب و پنجره‌های upvc از بین نمی‌رود و فقط به اصطلاح این قسمت از خانه شما از ریخت می‌افتد. از این رو اقدام فوری برای تعویض این پنجره‌ها لازم نیست. چند لایه و چند کاناله بودن این کلاف‌های سبب می‌شود که با شکستن گوشه‌ای از درب و پنجره upvc خلل چندانی در کارکرد آنها به وجود نیاید. البته اگر این شکستگی در قسمت باز شونده درب و پنجره شما باشد کار سخت شده و نیاز فوری به تعمیر درب و پنجره upvc کاملا حس می‌شود. زیرا با خلل در این قسمت از درب و پنجره شما مشکل هر روز بیشتر می‌شود.
اصطکاک در لنگه‌های باز شونده به همراه اتصال یراق آلات متصل به این بخش از پنجره در صورت شکستگی موجب بدتر شدن وضعیت می‌شود.
روش‌های زیادی برای ترمیم پنجره‌های upvc وجود دارد اما بهترین روش برای تعمیر درب و پنجره upvc باز کردن و تعویض بخشی است که آسیب دیده است. فریم یا قاب پنجره شما از چندین بخش ساخته شده است که همگی در هم چفت می شوند و با پیچ‌هایی به یک دیگر متصل می‌گردند. باز کردن پنجره پی وی سی کار کسی است که در نصب آن مهارت دارد. از این رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که به صورت شخصی به باز کردن درب و پنجره خود بپردازید.
استفاده از آچار‌های مناسب برای باز کردن یک پنجره می‌تواند بسیار مهم است و همین طور مهارت سوار کردن قطعات. همه این مهارت‌ها برای تعمیر درب و پنجره upvc به خاطر این است که در باز و بست قطعات امکان هرزشدن آنها بسیار بالا است فقط چند فشار نامناسب احتمال هرزشدن جای پیچ‌ها و بسیار بالا است.
دیگر راهی که می تواند برخی شکستگی‌های جزئی را در درب و پنجره upvc ترمیم کند. استفاده از فوم‌‌های تزریقی است. فوم‌هایی که در بسیاری از رنگ و ابزار فروشی‌ها یافت می‌شود. برای این شکاف پنجره upvc را با این فوم‌ها بپوشانید، به یک کاردک هم نیاز دارید فوم با تماس با هوا از بسته خود خارج می‌شود پس بعد از باز کردن بسته باید سریع آن را در شکاف قرار دهید. پس با کاردک به زاویه دادن به آن بپردازید. فوم به سرعت خشک می‌شود و به صورت موقتی می تواند شکاف به وجود آمده در پنجره را بپوشاند. اما توجه داشته باشید پنجره شما با تزریق فوم چندان جالب نمی‌شود. از دیگر سو کار کردن با فوم سبب می‌شود در تعویض قطعه آسیب دیده هم مشکلی نداشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()