نوشته شده توسط : محیا یوسفی

مطمئنا در بازار جنس‌های مختلفی را خواهید یافت که درب‌های پاسیو از آنها ساخته شده‌اند. بنابراین چرا باید به دنبال درب‌های پاسیو از جنس UPVC باشید؟

در ادامه مزایای اصلی استفاده از درب های UPVC را خواهید دید:

عایق کاری و استحکام

درب پاسیو UPVC برای حفظ گرما و سرما در خانه شما طراحی شده‌اند؛ و به دمای فضای بیرونی اجازه تاثیرگذاری در دمای فضای داخلی خانه شما را نمی‌دهند. این کیفیت بالای عایق کاری باعث کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی شما می‌شود. بیشتر فضای هر درب پاسیو UPVC را شیشه تشکیل می‌دهد؛ اما فریم‌ها نیز بویژه از نقطه نظر نحوه انتقال حرارت بسیار مهم هستند.

پروفیل‌های فریم درب های UPVC، تقریبا مانند یک لانه زنبور عمل می‌کنند؛ و این ویژگی دارای ۲ مزیت است:

  • بر کاهش انتقال حرارت موثر هستند.
  • استحکام را افزایش می دهد. به عنوان یک کانال برای استفاده از فولاد گالوانیزه تقویتی عمل می‌کند.

این مواد ساخته شده از وینیل همچنین به عنوان یک عایق خوب طبیعی عمل می کنند. UPVC خود یک رسانای ضعیف گرما است. بر خلاف آلومینیوم که یک رسانای قوی گرما است. چوب همچنین یک عایق طبیعی است، اما فریم های چوبی را نمی توان همراه با فولادهای تقویتی به کار برد.

اما یکی از مهمترین بخش های مدیریت انتقال حرارت در درب پاسیو UPVC، شیشه است. ایده کلی استفاده از درب های پاسیو اجازه ورود نور و افزایش میدان دید است. به همین دلیل بیشتر فضای این درب ها را شیشه تشکیل می‌دهد.

با استفاده از واحدهای مهر و موم شده ۲۰ میلیمتری که با گاز آرگون پر شده اند شما می توانید کیفیت عایق کاری این درب ها را به لحاظ انتقال گرما (و سرما)، هم به داخل و هم به سمت خارج افزایش دهید.

عایق کاری صوتی

درب پاسیو UPVC می‌تواند به شما در عایق کاری صوتی خانه به دو شکل کمک کنند:

ماهیت شبکه‌ای فریم اثر اندکی بر روی انتقال صوت دارد؛ اما بیشترین کمک به عایق کاری صوتی را استفاده از شیشه های دو و سه جداره می کند.

واحدهای دو یا سه جداره درب پاسیو UPVC، همانطور که همه ما می‌دانیم، از ۲ (یا ۳) لایه شیشه با یک فاصله میان آنها که با هوا پر شده، ساخته شده‌اند.

هوای موجود در بین این لایه‌های شیشه‌ای می‌تواند تاثیر بسزایی در عایق کاری صوتی داشته باشد.

این خلاء جزئی یا کامل، انتقال صوت را متوقف خواهد کرد. امکان انتقال صوت در خلاء وجود ندارد؛ و یک خلاء جزئی نیز این کار را دشوارتر می‌کند. بنابراین، هر دو راه حل انتقال صوت را کاهش می‌دهند.

طرح های مدرن در و پنجره دوجداره upvc نیز از گازهای بی‌اثر مانند آرگون یا زنون در این خلاء استفاده می‌کنند؛ که گازهایی بسیار متراکم هستند. از آنجا که انتقال صوت وابسته به حرکت هوا در جو است، اگر شما هوا را سنگین و آرام کنید، قطعا در برابر انتقال صوت مقاومت خواهد کرد. از این رو، واحدهای پر شده با گاز آرگون یک خانه آرام تر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

واحد پرشده با گاز همچنین دارای مزایای زیادی در زمینه انتقال گرما هستند و این کار را سخت‌تر می‌کنند. بنابراین استفاده از واحدهای پرشده با گاز، میزان عایق کاری را تا دو برابر بهبود می‌بخشد.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()